Projekt składa się z trzech MODUŁÓW:

             I MODUŁ - jesienny - od 23.09.2020r. do 21.12.2020r.
             MAŁA CHMURKA W KRAINIE DRZEW
             
             II MODUŁ - zimowy - od 22.12.2020r. do 20.03.2021r.
             MAŁA CHMURKA W KRAINIE ŚNIEGU
             
             III MODUŁ - wiosenny - od 21.03.2021r. do 21.06.2021r.
             MAŁA CHMURKA W KRAINIE SŁOŃCA

 

          



Sprawozdanie z realizacji projektu:



Sprawozdanie z I MODUŁU - jesiennego „MAŁA CHMURKA W KRAINIE DRZEW” - realizowanego od 23.09.2020r. do 21.12.2020r.

 

W I module kl.2 wykonała 4 zadania:

 

Część I

Realizację projektu rozpoczęliśmy od wybrania lektury – w naszej klasie to „Drzewo do samego nieba” Marii Terlikowskiej. W szkole czytaliśmy fragmenty lektury, dzieci zabrały także egzemplarze książki do domudo ponownego przeczytania. Dzieci otrzymały LEKTURNIKI, pokolorowałyokładkę, podpisały się. Obejrzeliśmy film o projekcie i stworzyliśmy klasowy kącik czytelniczy. Następnie etapami dzieci uzupełniały strony związane z pierwszą przeczytaną lekturą, które wkleiły do swoich zeszytów lektur – zeszytów, gdzie opisują i ilustrują przeczytane samodzielnie dodatkowe książki.

 

Część II

Do realizacji kolejnego etapu wybraliśmy zadanie 1 - Przygotowanie w klasie DRZEWA CZYTELNICZEGO. Nasze drzewo powstało z szarego papieru. Każdy uczeń, który przeczytał w domu wybrany tekst i opisał w zeszycie lektur - na papierowym, jesiennym listku zapis swoje imię oraz tytuł i autora czytanego utworu. Dzieci systematycznie umieszczały liście na drzewie, dzięki czemu stało się ono prawdziwie jesienne.

 


Część III

Kolejny etap to wykonanie zadania 5 – spotkanie z leśnikiem.

22 października 2020 spotkaliśmy się w ogrodzie pana Wojciecha Kaczmarzyka, który jest leśnikiem, pszczelarzem i myśliwym. Najpierw dzieci dowiedziały się jakie gatunki zwierząt można spotkać w naszych beskidzkich lasach oraz poznały ich zwyczaje. Następnie przeszliśmy w stronę pasieki, gdzie nasz przewodnik opowiedział o życiu pszczół i ich hodowli, dowiedzieliśmy się co nam dają pszczołyoraz jakie znaczenie mają pszczoły w otaczającym nas ekosystemie. Na zakończenie przeszliśmy do lasu – dzieci poznały gatunki drzew i warstwy lasu, a pan Wojciech przeprowadził mini test: „Co zapamiętałeś?”.

Z głowami pełnymi nowych i ciekawych wiadomości wróciliśmy do szkoły. Dzieci wykonały pracę plastyczną "Wyturlaj magiczne drzewo".

 







Część IV

Ostatnie zadanie to zadanie ekologiczne.

Wysłuchaliśmy opowiadania "Mała chmurka w krainie drzew". Zatańczyliśmy z gazetami do piosenki "Ekologiczne reggae". Dzieci szukały odpowiedzi na pytanie:"Co nam dają drzewa?", wynikiem naszych działań było stworzenieplakatu, który jest odpowiedzią na postawione pytanie. Nie obyło się też bez zabawy wizualizacyjnej "Od nasionka do drzewa", która dzieciom bardzo się spodobała. Kolejne nasze działania to zabawa sensoryczna „Jaki jest papier?”. Obejrzeliśmy filmy edukacyjne „W jaki sposób powstaje papier?”. Rozmawialiśmy też na temat: „Drugie życie papieru”. Wykonaliśmy praca plastyczną „Leśny Zakątek” z wykorzystaniem szarych gazet.




Wszystkie zadania sprawiły dzieciom wiele radości i z niecierpliwością czekały na kolejne zadania związane z tematem drzew.

 

Klasa 2 zakończyła I moduł projektu „Czytam z klasą – lekturki spod chmurki” i otrzymała już stosowne potwierdzenie.






 

Sprawozdanie z II MODUŁU - zimowego „MAŁA CHMURKA W KRAINIE ŚNIEGU” - realizowanego od 22.12.2020r. do 20.03.2021r.

 

W II module kl.2 wykonała 4 zadania:

 

Część I

Realizację projektu rozpoczęliśmy od wybrania lektury – w naszej klasie to "Zima Muminków" J. Tove. W szkole czytaliśmy fragmenty lektury, a w domu dzieci przeczytały samodzielnie całą lekturę. Dzieci otrzymały kolejną część LEKTURNIKA i etapami uzupełniały strony związane z drugą przeczytaną lekturą, które wkleiły do swoich zeszytów lektur.


 

Część II

Do realizacji kolejnego etapu wybraliśmy zadanie 1 - Zamieńcie swoją klasę w zimową krainę z czytanej lektury. Nasza klasa zamieniła się w Dolinę  Muminków – część klasy okryła się bielą, na klasowym drzewie czytelniczym umieściliśmy śnieżynki, ze wzgórza spoglądał na dzieci Muminek, nie zabrakło również "prawdziwego" domku Muminka. 

 

Część III

Kolejny etap to wykonanie zadania 5 – zorganizujcie klasowe wyzwanie "EKO bałwanek", używając różnorodnych odpadów segregowanych, które nadają się do recyklingu. Każde dziecko wykonało bałwana ze słoika z nakrętką, ozdabiając go ścinkami materiałów. Bałwanki zamieszkały w klasowej Dolinie Muminków.

 

Część IV

Ostatnie zadanie to zadanie ekologiczne.

Wysłuchaliśmy opowiadania "Mała chmurka w krainie śniegu". Zaśpiewaliśmy piosenkę "Ekologiczne reggae". Po obejrzeniu filmów edukacyjne omówiliśmy zagadnienie efektu cieplarnianego i jego wpływu na topnienie lodowców oraz zmniejszenie opadów śniegu.  Następnie dzieci wzięły udział w zabawie badawczej – „Laboratorium badania śniegu”, które polegało na zbadaniu śniegu za pomocą wszystkich zmysłów: wzroku, węchu, smaku, słuchu oraz dotyku. Po zabawie słownej „Śnieg- lód” dzieci wykonały praca plastyczną „Wyturlaj bałwana”.  W kolejnym etapie rozmawialiśmy na temat recyklingu na podstawie filmu edukacyjnego „„Segregujmy odpady, to się opłaca nam wszystkim”. W czasie pogadanki „Jesteśmy eko”  dzieci prześcigały się w pomysłach, co mogą zrobić, aby ochronić środowisko. Podsumowaniem naszych działań było wykonanie plakatów ekologicznych „Uratujmy zimę”. Wykonaliśmy w klasie gazetkę nt segregacji odpadów i ochrony środowiska.



 

 














Kolejny etap projektu był interesujący i dzieci  z zaangażowaniem wykonywały kolejne zadania.
Klasa 2 zakończyła II moduł projektu „Czytam z klasą – lekturki spod chmurki” i otrzymała już  stosowne potwierdzenie.

 


 
Sprawozdanie z III MODUŁU - wiosennego „MAŁA CHMURKA W KRAINIE SŁOŃCA” - realizowanego od 21.03.2021r. do 21.06.2021r.

W III module kl.2 wykonała 5 zadań:

 

Część I 

W III module projektu wybraliśmy książkę Łukasza Wierzbickiego „Afryka Kazika”. Po jej przeczytaniu, uczniowie uzupełniali lekturniki, a w nich m.in. opisywali i ilustrowali przygody znanego podróżnika. Dzieci chętnie czytały kolejne rozdziały i przemierzały afrykańskie szlaki, "wędrując" śladami Kazika. Lektura stała się również inspiracją do poszerzenia wiadomości o Afryce: jej położeniu, klimacie, zwierzętach, plemionach afrykańskich. Dzieci wykonały plakat kontynentu afrykańskiego oraz piękne prace plastyczne (maski, zwierzęta Afryki).

Część II

Do realizacji kolejnego etapu wybraliśmy zadanie 1 - Przebierzcie się za wybranego bohatera czytanej lektury. Przez godzinę starajcie się udawać, że nim jesteście.
Uczniowie w ramach tego zadania stali się prawdziwymi podróżnikami i w Dniu Dziecka wybrali się na wycieczkę do źródła rzeki Olzy, by poznać krajobraz najbliższej okolicy. Odkrywali nieznane dla siebie miejsca, wędrowali przez las, by po trudach pieszej wędrówki dotrzeć do celu. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się na posiłek u „tubylców”, którzy bardzo miło nas przyjęli, zupełnie tak, jak afrykańskie plemiona gościły Kazika J. Lokalne przysmaki również przypadły zgłodniałym i strudzonym wędrowcom do gustu.  Zadanie to sprawiło dzieciom wiele radości.










Część III

Kolejne  etap to wykonanie zadania 4- Przygotujcie makietę wybranego miejsca, o którym czytaliście w lekturze.
Nasza klasa zamieniła się w Afrykę – rozbiliśmy na Saharze namiot Kazika, Nilem pełnym krokodyli płynęła łódka podróżnika, w klasie zamieszkały także liczne zwierzęta afrykańskie.



Część IV

Zafascynowani lekturą postanowiliśmy wykonać jeszcze jedno zadanie - Zorganizujcie PIKNIK CZYTELNICZY POD CHMURKĄ.
W słoneczny, czerwcowy dzień spotkaliśmy się na pikniku czytelniczym na szkolnym podwórku. Każde dziecko przyniosło swoją ulubioną książkę i zaprezentowało ją kolegom oraz przeczytało głośno jej fragment. Na piknik zaprosiliśmy również dyrektora szkoły. Pan dyrektor przeczytał dzieciom rozdział książki pt. „Iqbal” Francesco D'Adamo, który skłonił nas do refleksji i dyskusji na temat marzeń i doceniania życia.

 

Część V  Zadanie EKOlogiczne

Na początku dzieci wysłuchały opowiadania „Mała chmurka w krainie słońca” i realizowały zadania związane z tym opowiadaniem. Uczniowie zapoznali się z filmami edukacyjnymi o odnawialnych źródłach energii, o tym, jak wykorzystać energię słoneczną, o przyczynach pożarów w lasach i szkodach, jakie mogą one wyrządzić w faunie i florze leśnej. Przeprowadziliśmy eksperyment przyrodniczy  „Gdyby nie było Słońca”, który pokazał, że słońce jest niezbędne roślinom do prawidłowego wzrostu. Wyjaśniliśmy znaczenie „energetycznych” powiedzeń oraz na zakończenie zajęć zaśpiewaliśmy „Ekologiczne reggae”.

 Klasa 2 zakończyła III moduł projektu „Czytam z klasą – lekturki spod chmurki” i otrzymała już stosowne potwierdzenie.
Tym samym zakończyliśmy cały projekt.

Praca podczas realizacji projektu była ciekawym doświadczeniem. Oprócz korzyści edukacyjnych była wspaniałą okazją do wielu działań integrujących klasę.

 



Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem